Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Działając w oparciu o brzmienie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1), niniejszym informujemy Państwa o sposobie oraz zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu uprawnieniach z tego tytułu.

Zbieranie danych osobowych oraz pozostałych informacji odbywa się w zakresie niezbędnym do właściwego świadczenia Państwu oferowanych przez Kancelarię usług prawnych, a także w celu monitorowania Państwa aktywności na prowadzonej przez Kancelarię stronie internetowej.

W pewnych sytuacjach przetworzone dane będzie można przypisać do konkretnej osoby korzystającej z portalu internetowego Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl), natomiast w innych przypadkach to Państwo, w oparciu o świadomą (dobrowolną) zgodę przekażą Kancelarii swoje dane osobowe. Niezależnie od sposobu przekazania Kancelarii danych osobowych, Kancelaria dokłada wszelkich możliwych starań, aby Państwa dane były przetwarzane w sposób zgodny z obowiązującym prawem.

Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce prywatności. Każdoczesny Użytkownik portalu internetowego Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl) zobowiązany jest do zapoznania się z każdoczesnym brzmieniem niniejszej Polityki prywatności. Zmiany Polityki prywatności mogą być związane z nowelizacją obowiązujących przepisów prawa lub zmiany funkcjonalności portalu internetowego Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl)

Administrator danych

Administratorem Państwa danych osobowych udostępnionych w ramach internetowego Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl) jest radca prawny Przemysław Gwarda prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Przemysław Gwarda z siedzibą przy ul. 1 Maja 6, 67-115 Bytom Odrzański, NIP: 9252144080, REGON: 527781630

Celem podjęcia kontaktu z Administratorem w przedmiocie przetwarzania Państwa danych osobowych, mogą Państwo zastosować następujące formy kontaktu:

  • Telefon: +48 723 779 564
  • E-mail: p.gwarda@kancelariagwarda.pl
  • Korespondencyjnie: ul. 1 Maja 6, 67-115 Bytom Odrzański z dopiskiem „Kancelaria Prawna GWARDA”

Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych przez administratora

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest regulacja Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1) dalej zwane „rozporządzeniem RODO” stosownie do których brzmienia przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem tylko wtedy, gdy istnieją ku temu określone warunki.

Brzmieniem Artykułu 6 rozporządzenia RODO określono podstawy do przetwarzania danych.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowią 3 warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. b, c oraz f rozporządzenia RODO, tj. odpowiednio:

b) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;

c) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;

f) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.

Ostatecznie podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych może być Państwa świadoma (dobrowolna) zgoda.

Udostępnione przez Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji i profilowaniu.

Cele przetwarzania udostępnionych przez Państwa danych osobowych przez administratora

Wśród celów przetwarzania Państwa danych osobowych przez Administratora należy wyszczególnić w kolejności:

  1. realizację obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
  2. świadczenie usług oferowanych przez Kancelarię wymienionych w zakładce „Nasze usługi” w tym nawiązywania kontaktu przez Administratora z Użytkownikiem celem udzielenia informacji o oferowanych usługach;
  3. udzielenie odpowiedzi zwrotnej na zapytania kierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego;
  4. ustalanie, dochodzenie, egzekucja roszczeń, obrona przed roszczeniami stanowiące realizację prawnie uzasadnionego interesu Administratora, w tym zapobiegnięciu nadużyciom związanym z korzystaniem z portalu internetowego Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl);
  5. prowadzenie statystyk i analiza aktywności Użytkowników na cele poprawy funkcjonalności portalu internetowego Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl);
  6. ochrona żywotnych interesów prawnych, których dane te dotyczą;
  7. zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego portalu internetowego Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl);

Rodzaje danych osobowych przetwarzanych przez administratora

Administrator przetwarza następujące rodzaje danych osobowych stanowiące niezbędny element realizacji obowiązków wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących oraz podjęcia świadczenia oferowanej pomocy prawnej:

  1. imię i nazwisko;

  2. numer PESEL;

  3. data urodzenia;

  4. adres korespondencyjny/adres zamieszkania;

  5. numer telefonu kontaktowego;

  6. adres skrzynki poczty elektronicznej e-mail;

  7. dane dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej, w tym dane dotyczące identyfikacji podatkowej;

Podanie przez Państwa powyższych danych osobowych ma charakter świadomy i dobrowolny, lecz konieczny do realizacji usług oferowanych przez Administratora.

Państwa uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych

Pouczamy, iż w związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika, każdoczesnemu Użytkownikowi przysługują następujące prawa:

  1. uzyskania dostępu do danych osobowych Użytkownika którego dane dotyczą;

  2. sprostowania danych osobowych;

  3. usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym) lub ograniczenia przetwarzania;

  4. wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych;

  5. przenoszenia danych osobowych;

  6. wniesienia skargi do organu nadzorczego którym jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres korespondencyjny: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa)

  7. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, każdorazowo w przypadku gdy przetwarzanie tych danych odbywa się na podstawie uprzednio udzielonej zgody.*

*Cofnięcie zgody nie odnosi wpływu na zgodność z obowiązującym prawem przetwarzania dokonanego na podstawie zgody, przed jej cofnięciem.

Okres przechowywania danych osobowych przez administratora

Okresem przetwarzania Państwa danych osobowych przez Administratora jest każdorazowo:

  1. okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych celów;

  2. okres udzielenia zgody stanowiącej podstawę ich przetwarzania;*

  3. okres realizacji umów stanowiących cel ich przetwarzania zwiększony o okres przedawnienia ewentualnych roszczeń;

*Administrator zaprzestanie przetwarzania danych osobowych niezwłocznie po cofnięciu zgody przez Użytkownika, którego dane te dotyczą.

W każdym z wyżej wymienionych przypadków przetwarzanie danych osobowych Użytkownika nie przekroczy okresu lat 10.

Podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu administratora

Względem celów przetwarzania danych osobowych Użytkownika – dla zapewnienia prawidłowej realizacji usług, obowiązków wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego oraz uzasadnionego interesu prawnego Administratora podmiotami przetwarzającymi wtórnie Państwa dane osobowe w imieniu Administratora mogą być w szczególności podmioty trzecie realizujące: usługi wsparcia technicznego (IT), hostingu, marketingu, ochrony danych osobowych, prawne, audytorskie (kontrolne), drukarskie, pocztowe, kurierskie, windykacyjne, księgowe, finansowe, rachunkowe, niszczenia dokumentacji, archiwizacyjne.

Ostatecznie Administrator może być zobowiązany do przekazania Państwa danych osobowych podmiotom uprawnionym, realizującym obowiązki ustawowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku zaistnienia takowej sytuacji dane zostaną przekazane właściwym organom bądź osobom trzecim w oparciu o stosowną podstawę prawa powszechnie obowiązującego.

Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej

Administrator danych osobowych nie przewiduje konieczności przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.

Pliki cookies

Pliki Cookies definiowane są jako: proste dane informatyczne przybierające najczęściej postać plików tekstowych, które są przechowywane na każdoczesnym urządzeniu końcowym użytkownika portalu internetowego Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl) których celem jest korzystanie ze strony internetowej portalu.

Szczegółowe informacje w przedmiocie funkcjonalności obsługi plików cookies odnajdą Państwo w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Informacje o przykładowych funkcjonalnościach plików cookies w popularnych przeglądarkach internetowych odnajdą Państwo:

– dla Mozilla Firefox pod adresem: www.support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka

– dla Internet Explorer pod adresem: www.support.microsoft.com/kb/278835/pl

– dla Google Chrome pod adresem: www.support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647

Rodzaje plików cookies

Pośród kategorii plików cookies należy w szczególności wyróżnić:

  1. „niezbędne cookies” – są to pliki wykorzystywane dla celu umożliwienia korzystania przez Użytkownika z portalu internetowego Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl)
  2. „funkcjonalne cookies” – są to pliki wykorzystywane dla realizacji poszczególnych funkcjonalności portalu internetowego Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl), w tym za dostosowywanie treści zamieszczanych na portalu stosownie do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania z nich.
  3. „statystyczne cookies” – są to pliki wykorzystywane do prowadzenia statystyk portalu, analizy ruchu na stronie, przeciwdziałaniu nadużyć.
  4. „reklamowe cookies” – są to pliki wykorzystywane w celach marketingowych.


Portal internetowy Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl) korzysta z plików wymienionych w pkt. a) – c)

Cele plików cookies

Głównymi celami wykorzystywanych w portalu internetowym Kancelarii (www.kancelariagwarda.pl) plików cookies są odpowiednio:

  1. analiza czasu spędzonego przez Użytkownika na portalu internetowym Kancelarii;
  2. zapisu danych o sposobie korzystania z portalu przez Użytkownika;
  3. zapisu preferencji i ustawień zastosowanych przez Użytkownika;
  4. opracowania danych statystycznych ruchu na określonej podstronie portalu;


Przechowywanie „plików cookies” oraz uzyskiwanie do nich dostępu wymaga zgody Użytkownika. Taka zgoda może być wyrażona poprzez akceptację oświadczenia lub za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Wyrażenie zgody w sposób umożliwiający wykorzystywanie „plików cookies” oznacza zgodę Użytkownika na ich stosowanie. Zablokowanie „niezbędnych plików cookies” może uniemożliwić prawidłowe funkcjonowanie strony internetowej.